Tilbud om åpen kirke i Øksfjord den 13.12.23 kl. 17:00

Uttale fra Ordfører i Loppa kommune

Den Savnede fiskeren som falt over bord fra en fiskebåt utenfor Loppa øy i formiddag, er nå antatt omkommet.. Vi sender våre varmeste tanker og medfølelse til pårørende, venner og andre berørte.

Vi vil legge til rette for å åpne Øksfjord kirke for venner, kollegaer og andre som ønsker å samles i løpet av morgendagen til en stille stund sammen. Alle som bor i små fiskersamfunn ved kysten vet hvordan slike ulykker berører og rammer et lite lokalsamfunn. Både her hvor den savnede har jobbet den siste tiden og selvfølgelig i sin hjemkommune.

Jeg vil også benytte  anledningen til å takke og berømme mannskapene på lokale fiskefartøy, Borealis mannskap, kystvakt, redningsselskap, forsvaret, redningstjenesten og alle andre som har vært med å bidra i søket for å finne den savnede. Det er sterkt å se den omfattende, ukuelige og målrettede innsatsen som har vært lagt ned disse timene for å finne den savnede.

Cato Kristiansen

Ordfører Loppa kommune

Det er bare å ta kontakt med Loppa kommune ved Remi Nilsen på 950 84 376 eller remi.nilsen@loppa.kommune.no om dere har spørsmål. Ved helserelaterte spørsmål ta kontakt med legekontoret på telefon 78 45 30 50